Tortillabrödsrullar med rårivna rödbetor och hummus

 

Råarivna rödbetor är väldigt gott och krispigt! Kombinationen med hummus är spännande! Jag åt några liknande rullar på flygplatsen i Paris nyligen och jag tyckte att de var så goda att jag försökte återskapa receptet när jag kom hem. Jag skulle säga att de blev lika goda som jag mindes dem! (På bilden nedan är det pitabröd, jag upptäckte dock senare att det blir godast med tortillabröd, även om vilket sorts tunt bröd som helst funkar bra!)

 

 

 

6 port

300 g råa rödbetor

0,5 dl sesamfrön

1/2 kruka koriander

2 msk olivolja

Dubbel sats hummus, enligt recept under ”Melon- och kronärtskockssallad med hummus” från maj 2012

6 st tortillabröd

 

Skala rödbetorna och grovriv dem (gärna med en matberedare som ger långa och smala bitar). Plocka bladen från koriandern. Blanda rivna rödbetor, sesamfrön, koriander och olivolja i en skål. Gör hummusen enligt recept tidigare i bloggen. Lägg en sträng med hummus över ett tortillabröd. Fördela rödbetsblandningen ovanpå och rulla ihop. Ät med händerna eller kniv och gaffel på en tallrik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0