Röd currysoppa med svarta bönor och paprika

 

När jag åt på Naked Juice bar nyligen åt jag en riktigt god soppa med svarta bönor, paprika, kokosmjölk och röd curry. Här har jag försökt att återskapa receptet för den soppan. Den ser inte mycket ut för världen men den har en riktigt god smak! Dessutom är den väldigt lättlagad.

 

 

5 port

690 g kokta svarta bönor (avrunnen vikt)

2 röda paprikor

1 gul lök

8 dl kokosmjölk

1,5 msk röd currypasta

Olja till stekning

 

Grovhacka lök och paprika. Hetta upp olja i en gryta. Stek löken i ca 2 min. Tillsätt paprika och stek ytterligare ca 1 min. Rör ner kokosmjölken och den röda currypastan. Mixa soppan slät med en stavmixer. Servera med ett gott bröd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0