Tofu i jordnötssås

 

Det här är vansinnigt gott! Hetta från röd currypasta och krämighet från kokosmjölk som rundas av med en härlig jordnötssmak. Det är definitivt min nya favoriträtt!

 

 

4 port

540 g tofu

400 g kokosmjölk

2 tsk röd currypasta

250 g rostade och saltade jordnötter

1 msk rapsolja

1 dl vatten

1 msk färskpressad limejuice

Olja till stekning

 

Kör jordnötterna i en matberedare med rapsolja till ett krämigt jordnötssmör. Hetta upp olja i en gryta. Tärna tofun och stek den i ca 10 min tills den fått en stekyta. Ta upp tofun ur grytan. Lägg i currypastan och stek den hastigt i några sekunder. Häll på kokosmjölk, vatten och rör ner jordnötssmöret. Lägg i tofun och låt såsen puttra i ca 5-10 min. Rör om då och då så den inte fastnar i botten. Rör till sist i limejuicen. Servera gärna med ris och grönsaksstavar!


Kommentarer
Postat av: greenlifestyle

ser riktigt gott ut, ska definitivt provas! Kul med inspiration på vegetarisk mat. Kolla gärna in min gröna blogg där jag lägger upp ett vegetariskt recept varje måndag!

2013-04-21 @ 17:45:04
URL: http://www.greenlifestyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0