Vegetarisk Spaghetti alla Puttanesca

 

Jag brukar säga till folk jag känner att alla recept jag lägger upp på min blogg är goda, men det här är verkligen ett top notch recept. Vilken smakexplosion! Jag har utgått ifrån ett recept för Spaghetti alla Puttanesca men bl.a. bytt ut sardellerna mot gröna linser för att göra den vegetarisk.

 

 

5 port

400 g spaghetti

2,5 dl gröna linser

500 g cocktailtomater

1 gul lök

2 vitlöksklyftor, pressade

130 g oliver, gärna Kalamata

2 röda chilifrukter

30 g persilja

0,5 dl kapris

1 tsk örtsalt

0,5 tsk svartpeppar

 

Koka pasta och linser enligt anvisningar på förpackningarna och häll av kokvattnet. Hacka lök, chili och persilja. Halvera tomaterna och oliverna. Stek löken i ca 1 min. Tillsätt vitlök, chili tomater och låt puttra i ca 5 min. Rör ner kapris, oliver, den kokta pastan och linserna och krydda med salt och peppar. Servera och njut!


Kommentarer
Postat av: Amy's piece of cake

Ser och låter yum. Måste testas! :)

2011-11-24 @ 23:25:27
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.com
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Du, det här låter verkligen spännande, bara goda ingredienser, men inget som jag provat själv förut! Håller med Amy - MÅSTE testas :D

2011-11-28 @ 01:28:25
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0