Tacossmakande pastasås


Varför inte äta tacos i form av en pastasås, med en kombination av ingredienser och smaker som påminner om tacos. Det kan ju inte bli annat än gott!

 

 

6 port

3 gula lökar

3 vitlöksklyftor, pressade

2 dl torkade svarta bönor (ger 6 dl färdigkokta)

400 g krossade tomater

2 dl créme fraiche

2 dl majs

2 st paprikor (en röd och en grön)

2 dl vatten

2 tsk malen chilipeppar

0,5 tsk spiskummin

1 msk oregano

1 tsk timjan

1 tsk örtsalt

1 tsk grovmalen svartpeppar

1 krm cayennepeppar (tillsätts efter behag, beroende på önskad styrka)

500 g tagliatelle

Olja till stekning

 

Blötlägg bönorna i 8-10 h. Koka dem i 40 min och häll av vattnet. Koka upp pastavatten. Hacka löken och paprikorna. Stek löken i ett par minuter och stek med vitlöken sista 30 s. Tillsätt alla övriga ingredienser (förutom pastan) och låt puttra i 10 min. Koka under tiden pastan enligt anvisningen på föpackningen. Servera pastan tillsammans med pastasåsen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser gott ut, får nog testa denna tror jag!

2011-01-30 @ 19:28:46
URL: http://aleya.webblogg.se/
Postat av: Linda

Ja, de kan jag varmt rekommendera! Den har lite styrka, så jag skulle nog rekommendera att smaka av den innan du tillsätter cayennpepparen ifall du vill ha den mindre het (jag lade till en notis om det i receptlistan för säkerhets skull :)

2011-01-31 @ 20:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0