Fruktsallad med keso och nötter

Här kommer ett riktigt gott recept på en efterrätt/mellanmål, eller varför inte en lätt lunch/middag! Det är en härlig kombination av smaker med sötsyrliga frukter, söt honung, krispiga valnötter, fräsch mynta och gräddig keso. Genom att variera frukterna och nötterna kan rätten varieras nästintill i det oändliga. Här kommer ett förslag:


1 port
1 äpple
1 banan
1 apelsin
100 g keso
1 näve valnötter
3 myntablad
honung att ringla över
Tärna frukterna och hacka myntan. Lägg upp frukterna på ett fat och toppa med keso, nötter, myna och honung.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Vad kul med en vegetarisk blogg! Jag hittade precis hit och kommer nu spendera natten med att läsa recept istället för att sova ;) Detta mellanmål ska jag definitivt prova på, jag älskar honung, och undrar ofta över vad jag ska göra med min keso. Tack för tipset!

2011-04-27 @ 00:21:54
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Linda

Vad kul att du gillar min blogg! Det här mellanmålet tycker jag är riktigt gott! Så det Jag kan verkligen rekommendera, och även alla andra rätter på min sida :) Trevlig läsning!

2011-05-01 @ 22:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0